Ice, icey!!!!!

23 juni 2022

We waren idd naar mt Robson gegaan: de hoogste berg van de Rockies en ong 10% van de beklimmingen ervan slagen…. But… the musqitoos… everywere!! Voordat wij en de kids helemaal onder de bulten kwamen te zitten zijn we weer teruggegaan naar Jasper. We hebben de camper neergezet vlakbij de Columbia Icefields en kijken op een mooie met sneeuw belegde berghelling en daartussen een mooie witte top! Het is ook erg leuk om de eekhoorns te zien hier op de camping, er zijn grondeekhoorns, deze zijn gestreept en ook grotere met een volle, bruine staart, deze razen de bomen in en uit.
Het enige nadeel is dat het hier vrij koud is als de zon niet schijnt… snachts is het echt koud dus de kids zijn lekker ingepakt en wij hebben een extra deken op ons bed. Als het te bar is dan zetten we gewoon de kachel aan!!!! En Niek is elke x in de weer met het aansteken van een vuurtje, een beetje afgekeken van z’n schoonvader hè? 😜 Maar dat vuurtje verdrijft wel lekker de ergste kou.

Vandaag zijn we naar het Colombia experience centre geweest en je kan dus met een touringcar naar de gletsjer en erop lopen maar de tickets zijn ong €120 pp dus die slaan we even over. De tentoonstelling over de Icefields ging over het belang van de Icefield en natuurlijk de opwarming van de aarde!

We hebben nog genoten van de camping: Feia reed de knuffel rond in de stroller:buggy. En Isea kroop overal in de camper: vooral de cabine is erg in trek!

Daarna zijn we richting Rocky Mountain House gereden: kwamen nog een zwarte beer tegen die de weg overstak. Rocky Mountain House ligt in de richting van het huis/farm van tante Coba en ome Jaap. Het is een stadje waar vrij veel winkels zijn, het valt wel op dat huizen niet netjes afgewerkt zijn: regenpijp eindigt op het grasveld en houten hekjes waar de verf afbladderd. En toen het ging regenen vandaag kwamen we erachter dat er open riolen zijn. Dus het water gutst naast de stoep en met het oversteken moet je goed uitkijken want anders ben je zeiknat! En er is een soort centrum hier: Main street. Hier zijn de meeste winkels; er staan er een aantal leeg of ze zien er leeg uit. Niek vind de huizen hier trouwens een beetje op Oost-Europa lijken… Als het droog is vanavond dan hoop ik Niek nog mee te krijgen naar de Farmers market: soort markt voor lokale ondernemers.

Morgen hopen we iig af te reizen naar Lacombe waar tante Coba en ome Jaap wonen!!